یزدفردا: با همت و همکاری جهادگران شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان، خادمیاران رضوی و بسیج ادارات، اردوی جهادی دامپزشکی در منطقه راویز برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در این رابطه گفت: در راستای صیانت از بهداشت عمومی و محرومیت زدایی، مبارزه با بیماری‌های مشترک، صیانت از سرمایه دام و طیور، اردوی‌جهادی دامپزشکی به همت و همکاری شبکه دامپزشکی،خادمیاران رضوی و بسیج ادارت در روستای راویز از توابع رفسنجان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این اردو ۵۲ مورد ویزیت دام‌ و طیور به صورت رایگان و برگزاری دو کلاس آموزشی و توزیع بروشورهای آموزشی بهداشتی در بین اهالی توسط تیم‌ دامپزشکی انجام شد.

مقامی افزود: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و صیانت از سرمایه دام و طیور واکسیناسیون ۶۰۰۰ رأس دام‌سبک به منظور پیشگیری از طاعون، ۲۵۰۰ رأس بره و بزغاله جهت پیشگیری از تب مالت، ۲۰۰۰ قطعه طیور بومی برای پیشگیری از نیوکاسل و ۲۰ قلاده سگ به منظور پیشگیری از هاری صورت گرفت و همچنین سمپاشی ۱۶۰۰۰ متر مربع اماکن دامی و ۲۵۰۰ رأس دام نیز به صورت رایگان انجام شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا